esmaspäev, 21. jaanuar 2008

Minu elu halvimad investeeringud

Reedel kirjutasin oma elu parimast investeeringust, nüüd siis halvimatest.

Kehvemate investeeringute osas on keeruline välja tuua konkreetset väärtpaberit, millelt suurima kahju sain. Aga üldpilt on selge - suurimaid kahjumeid olen teeninud lühiajalistelt spekulatsioonidelt ning väärtpaberitelt, mille toimimise põhimõtetest mul täit arusaama ei olnud.

Välja joonistub kaks kahju toonud perioodi:
  • aastatel 2000-2004 üritasin tegeleda lühiajalise (paaripäevased kuni paarinädalased positsioonid) kauplemisega USA aktsiaturgudel. See üritus ei toonud mulle tulu. Õnneks ka mitte suuremat kahju, kui ma samal ajal oma pikaajalistelt investeeringutelt teenisin. Aga sel perioodil sain selgeks vähemalt kaks asja: lühiajalises kauplemises on raske olla edukas, kui sellele kulutada peale tööd ainult paar tundi päevas. Edu saavutamiseks tuleb investeerida tegevusse palju rohkem aega ning mina ei olnud selleks valmis. Teiseks on lühiajalisel kauplemisel äärmiselt olulised tehingutasud - su strateegia võib küll teoreetiliselt olla edukas, aga kui arvestada sisse ka teenustasud, siis oled kokkuvõttes ikkagi miinuses.

    Ometi ei kahetse ma seda perioodi. Ma sain tohutult juurde teadmisi ja kogemusi aktsiaturgude kohta. Vaatamata rahaliselt teenitud kahjumile on kogemuste mõttes see periood kindlasti plusspoolel.

  • aastal 2005 üritasin teha raha optsioonidega. Ei õnnestunud. Sain mõned uued ja mõned sarnased õppetunnid eelmise punktiga (mis näitab, et varem õpitu kipub ajaga tuhmuma...). Esiteks sain teada, et lühiajalisel spekuleerimisel sa pead teadma täpselt, mida sa teed. Minu teadmised optsioonidest olid olemas, aga siiski liiga pealiskaudsed. Korduv õppetund oli see, et kõrged tehingutasud tapavad igasugused lootused kasumile. Õnneks taipasin oma vigu suhteliselt kiiresti ning mahamängitud raha ei olnud liiga suur.

Moraal on seega sisuliselt sama, mis reedeses kirjatükis - pikaajaline investeerimine toob pikas perspektiivis peaaegu alati tulu ning mõnikord võib kasum olla hiiglaslik - lühemaajaline tõmblemine peaaegu mitte kunagi. Oluline on ka see, et lühiajalise spekuleerimisega on väga raske tegeleda edukalt igapäevase palgatöö kõrvalt (kuna sellele peab juba iseenesest pühendama iga päev ühe täistööpäeva jagu aega) - pikaajalise investeerimisega edukalt tegelemine võtab oluliselt vähem aega.


Loe ka:

Kommentaare ei ole: