kolmapäev, 2. jaanuar 2008

Aasta kokkuvõte, osa 2

Tegin paar graafikut oma rahaasjade kohta. (Tehtud katsetuseks muuseas Google Chart API abil.)

Esimene graafik näitab mitu protsenti oma brutotöötasust (palk + preemiad, enne tulumaksu) olen ma erinevatel aastatel säästnud. Olen varem öelnud, et eesmärk on panna kõrvale ja investeerida igal aastal umbes 20% oma brutotöötasust. Tegelikkuses olen sellise suurusjärgu säästu saavutanud ainult kahel aastal. 2007 oli lõplik number 10.8% ning viimase kümne aasta keskmine on 16.5%.



Alumisel graafikul on minu varade puhasväärtuse kasv läbi aastate. 2007. aasta tulemus oli 17.8%. See pole paha tulemus, arvestades et sügisel kõikus tulemus veel nulli ringis. Aga tänu mõne investeeringu väärtuse korralikule kasvule aasta lõpus õnnestus kotti panna selline üsna hea tulemus. Nagu ka graafikult näha, on kasv muidugi viimase viie aasta halvim - aga oleks ka ebarealistlik oodata, et investeeringute väärtus igal aastal mitukümmend protsenti suureneks. Pigem pean olema õnnelik, et minu elus pole siiani olnud veel puhasväärtuse langusega aastat.

Kommentaare ei ole: