neljapäev, 3. jaanuar 2008

Eesmärgid 2008. aastaks

Uusaastalubadusi ma andma ei hakka - selle asemel panen kirja mõned rahaga seotud eesmärgid 2008. aastaks.

Põhieesmärk on:

  • säästa vähemalt 14% aasta brutotöötasust (supertulemus oleks 20%). Mõnel võibolla tekib küsimus, et miks selline suvaline number nagu 14%? Tegelikult see päris suvaline ei ole. Nimelt panin oma selle aasta prognoositavad tulud-kulud kirja (ehk tegin eelarve) ja sealt selline number kooruski. Kulusid plaanin võrreldes möödnud aastaga pisut vähendada, tulud arvestasin sama suureks kui tänavu. Kui palk peaks juhtuma tõusma, suudan ehk rohkem säästa. Kui aga läheb nii, et hakkame tänavu omale korterit ostma, siis võib selle säästmisprognoosi ilmselt rahulikult prügikasti lennutada.

Paljudes väljamaa blogides on näha, et inimesed seavad eesmärgiks ka teatud puhasväärtuse taseme saavutamise aasta lõpuks. Ma väga suurt mõtet sellel ei näe. Puhasväärtuse kasv sõltub liiga palju teguritest, mille üle mul head kontrolli ei ole. Peamiselt sellest, kuidas läheb minu investeeringutel. Aga mul ei ole mingit erilist aimu, kas aktsiaturud tänavu tõusevad või langevad.

Kui ma regulaarselt säästan ja säästetava raha investeerin, siis küll sellele ka puhasväärtuse kasv järgneb. Kui mõnel aastal aktsiaturud langevadki ja ka minu varad selle tagajärjel vähenevad, siis pole sellel pikas perspektiivis siiski suurt tähtsust. Oma säästmise üle on mul palju suurem kontroll kui aktsiaturu lühiajaliste (mida üks aasta aktsiaturgude kontekstis kahtlemata on) kõikumiste üle. Just sellepärast võtan ma pigem aasta eesmärgiks säästa teatud osa oma sissetulekutest, mitte aga teatud puhasväärtuse suuruse saavutamise.

Kommentaare ei ole: