reede, 18. jaanuar 2008

Minu elu parim investeering

Minu elu parim investeering (kui arvestada ainult neid investeeringuid, kust kasum on juba välja võetud) on olnud Hansapanga aktsia.

Paradoksaalsel kombel on see ka aktsia, kus potentsiaalselt oleks võinud teenida veel kordades rohkem. Minu viga oli see, et ostsin ja müüsin Hansapanga aktsiaid ajavahemikul 1999-2005 mitu korda. Ma pole seni kunagi arvutanud, palju oleksin teeninud siis, kui oleksin hoidnud 1999. aastal soetatud aktsiaid lõpuni - kuni Hansapanga börsilt lahkumiseni. Ma õnneks olen inimene, kes tegemata investeeringute ja saamata jäänud tulu tõttu masendusse ei lange. Oleksid on alati oleksid ja minevikus kasutamata võimaluste asemele tulevad alati uued.

Näitlikustamise mõttes tegin praegu siiski kiire arvutuse, mis näitab, et oleks ma 1999. ja 2000. aastal ostetud Hansapanga aktsiaid hoidnud 2005. aastani, oleksin teeninud üle viie korra rohkem sellest, mis ma reaalsuses teenisin. Tegelikkuses müüsin need aktsiad mitmes osas juba aastatel 2000-2002. Uuesti ostsin Hansapanga aktsiaid juba oluliselt kõrgemalt tasemelt 2004. aatal ning müüsin 2005. aastal, kui Hansapank börsilt lahkus.

Loo moraal on selles, et pikaajaline investeerimine toob pikas perspektiivis peaaegu alati tulu ning mõnikord võib kasum olla hiiglaslik - lühemaajalise tõmblemisega ei saavuta seda peaaegu mitte kunagi. Ka praeguses portfellis on mul suurima realiseerimata kasumiga aktsia, mille ostsin juba viis ja pool aastat tagasi.

Järgmine kord kirjutan oma halvimatest investeeringutest.

Kommentaare ei ole: