kolmapäev, 9. jaanuar 2008

Minu investeeringud

Panen lühidalt kirja, kuhu ma oma vara olen investeerinud ja mis osakaalu need moodustavad minu koguinvesteeringutest. Ma nimeliselt ei hakka investeeringuid nimetama, kuna ei ole kõige tähtsam, milliste fondivalitsejate fonde ma täpselt kasutan - pigem on olulised need regioonid, kuhu investeerin.

  • 9% - Pensioni teise samba fond. Fond, mis investeerib 50% aktsiatesse, 50% võlakirjadesse. Ehk kõige "äkilisem" (suurima aktsiaosakaaluga) fond, mis teise samba puhul võimalik.

  • 13% - Pensioni kolmanda samba fond. 100% aktsiafond. Arvestades minu vanust 29 aastat - ehk pensionini on veel üle 30 aasta aega - tundub õige valik. Pensionifond peaks olema iga inimese üks olulisemaid investeeringuid. Minu arvates on igati mõistlik kolmas sammas endale teha, arvestades et seda saab teha maksuvabalt ehk riik kannab pensionifondi makstud summadelt tulumaksu tagasi.

  • 31% - Aktsiad. Kahe ettevõtte aktsiad, mis investeerivad Venemaale ja mujale SRÜsse. Ma nimeliselt ei hakka hetkel ütlema. Neist ühe ettevõtte aktsiad ostsin juba viis ja pool aastat tagasi. Teine tekkis, kui esimene firma jagunes mullu kaheks. Suur osakaal portfellist tuleneb aktsiate väärtuse kasvust - algselt paigutasin sinna oluliselt väiksema osa portfellist. Tegemist on minu elu kõige suuremat tulu toonud investeeringutega. Kahe tugevalt Venemaaga seotud aktsia suur osakaal portfellist valmistab mulle muret, aga hetkel positsioone vähendada ka ei plaani. Aktsiate väljavaated on minu hinnangul jätkuvalt suhteliselt head, kuigi risk on väga kõrge.

  • 3% - Ida-Euroopasse investeeriv aktsiafond. Eelmisel aastal vähendasin oluliselt oma Ida-Euroopa investeeringuid. Müüsin kevadel maha kahe Trigoni fondi osakud ning võtsin kasumi välja.

  • 3% - Lääne-Euroopasse investeeriv aktsiafond. Seda positsiooni olen igakuiste maksetega suurendamas. Mu portfell on selgelt liialt Ida-Euroopa/Venemaa poole kaldu - selle positsiooni suurendamise abil üritan olukorda vaikselt parandada.

  • 8% - Geneerilise farmaatsia sektorisse investeeriv aktsiafond. Ma usun pikaajaliselt ravimitööstuse tulevikku, sellest ka osalus vastavas fondis. Fond peaks olema ka tasakaalustavaks jõuks minu muudele riskantsematele positsioonidele. Ravimisektor peaks olema selline rahulikum koht, mis ei tohiks ka majanduslanguste ajal väga suure surve alla sattuda. Inimesed vajavad ravimeid ka majanduskriisis. Eriti odavamaid ravimeid, mida geneerilise farmaatsia sektor esindabki.

  • 8% - Fondifond. Fondi varadest 75% aktsiafondides ning 25% võlakirjafondides. See peaks olema keskmisest rahulikum fond, mis peaks jällegi tasakaalustama portfelli riskantsemaid positsioone.

  • 25% - Likviidsusfond ja tähtajaline hoius. Miks hoiustamine hetkel hea on, kirjutasin ühes varasemas postituses. Siin on enamasti raha, mis laekus eelmisel aastal Ida-Euroopa fondide müügist. Ei tea veel täpselt, mis sellega peale hakkan. Praegu on hoiuses, kuna tootlus on enam-vähem korralik. Natuke suurendan selle raha arvelt oma osalust Lääne-Euroopasse investeerivas aktsiafondis. Võimalik, et mingil hetkel läheb see raha aga korteriostu rahastamiseks (omafinantseeringuks). Samas on mul mõningaid mõtteid ka mõne Balti ja Rootsi aktsia osas, mille hinnatase on huvitav. Aga pole veel otsustanud, millal või kas üldse ostan.

Investeeringute jaotus varaklasside järgi on seega umbes nii:

  • 68% - aktsiates;

  • 7% - võlakirjades;

  • 25% - rahas.

Kommentaare ei ole: