teisipäev, 31. juuli 2018

Passiivse tulu ülevaade

Viimasel ajal on rahaasjadest kirjutavates blogides populaarne teha igakuiseid kokkuvõtteid investeeringutelt teenitava passiivse tulu kohta. Panen siis ka enda numbrid kirja. Ma küll ei hakka seda tegema igakuiselt - ma pigem jälgin laekumisi aastate lõikes ja pole oluline, et need laekumised aasta sees kuidagi ühtlaselt jaotuksid.

Passiivse tulu kohta on ka eri blogipidajatel vist eri definitsioonid, aga mina pean passiivseks tuluks:
- dividende jm laekumisi aktsiatelt (nt väljamaksed seoses aktsiakapitali vähendamisega), v.a. aktsiate müük;
- intresse võlakirjadelt, laenudelt ja ühisrahastusest.

Kuigi ka siin on mul pisut kahtlusi, et see ei ole kõige konservatiivsem lähenemine. Passiivne tulu peaks teoorias olema selline regulaarne tulu, mis laekub investeeringutelt ilma, et sa ise midagi väga aktiivselt tegema peaksid. Samas ühisrahastuses osalemine nõuab ikkagi päris aktiivset toimetamist. Samuti nt aktsiakapitali vähendamised on tihti ühekordsed, seega ei kvalifitseeru otseselt regulaarseks tuluks. Ühisrahastuse osas ma arvan, et tootlused tulevikus langevad, seega tänane passiivne tulu ei pruugi olla sama varade mahu juures jätkusuutlik.

Kõik allolevad numbrid on netoväärtused ehk tulumaksujärgsed summad. 2018. aasta numbrid on umbkaudsed, arvestades juba laekunud dividende/intresse ning oodatavaid laekumisi.

Numbrid algavad 2010. aastast, sest alles sel kümnendil asusin aktiivsemalt investeerima dividendiaktsiatesse. Ning intresside osa on tekkinud alles kahel viimasel aastal, kui olen hakanud aktiivsemalt investeerima ühisrahastusse - platvormid, kus ma toimetan, on Crowdestate ja Mintos.

Kommentaare ei ole: